A siófoki közönség vevő a színvonalra

2023.10.10. 17:25

Nyári kultúrélményekről, téli programösszeállításról a KIMK igazgatójával. 

A négy „nagy” produkcióból kettő telt házas volt (majdnem 1600 nézőt jelent a telt ház), de az ezres nézőszámot a másik kettő is meghaladta. Hosszú évek óta nem volt ilyen sikeres szezonja a szabadtéri színpadnak. „Ha színvonalat kínálunk, van rá érdeklődés; a siófoki közönség vevő az igényes kulturális programokra, számunkra ez az idei nyári szezon tanulsága – mondta a Siófoki Híreknek Kiss László, a Kálmán Imre Művelődési Központ igazgatója. – S hogy eljönnek már előadásainkra nem csak a balatoni régióból, hanem az ország más részeiből is. Két éve vágtunk bele; azzal a céllal, hogy egymásra találjunk, mi, a KIMK csapata és a siófoki közönség. A fejlődés máris érzékelhető: kultúrélménnyel távozotta közönség és nem csak a szabadtéri színpadról, hanem a KulTeraszról, vagy éppen a hajóállomási és Jókai parki programokról is. Feltűnt, hogy sikerült becsalogatni ezekre a programokra a fiatal korosztályokat is. Azt, hogy el tudtunk jutni a közönségünkhöz, jól jelzi: Facebook-oldalunk elérése 400 százalékkal nőtt az előző évihez képest.”

Kiss László hangsúlyozta: a telt házas előadások (ilyenek voltak már sorozatban a színházterem tavaly őszi, téli, idén tavaszi programjai is), a pozitív visszajelzések jelentik a sikerélményt a KIMK mostanra valóban közösséggé érett csapatának. „Aki nem kockáztat, nem nyer” – jegyezte meg azzal kapcsolatban, hogy kérdésként benne is felmerült, vajon a publikum eljön-e a sikerdarabokra, megfizeti-e magasabb jegyárakat. „De persze – tette hozzá – akkora kockázat azért nem volt benne, hiszen tudjuk, mi az, amit szeret a közönség. S ezzel egyúttal magasra is tettük a mércét. Most véglegesítjük a hagyományos színházbérleti előadásokat, itt is tartani akarjuk a színvonalat. Sokféle műfajt, igen jó szereplőgárdát ígérhetek, meglepetéseket is. Úgy tervezzük, hogy novemberben indulnak a bérletes előadások.”

Kiss László arról is beszélt: támogatókat szerezni is könnyebb úgy, ha telt házas programokat tudnak felmutatni és élénk közösségimédia-érdeklődést. Idén négy szponzor volt segítségükre (a főtámogató FGSZ, valamint a Bahart, a Burger King és a Technotel), és bár még nem állt véglegesen össze az őszi, téli, tavaszi program, de már a következő nyárra is gondolnak. Minél előbb szeretnék véglegesíteni és meghirdetni a következő, reményeik szerint az ideinél is sikeresebb nyár kínálatát, amihez az volna ideális – tette hozzá a KIMK-igazgató – , ha már a városi költségvetés február végi elfogadásánál előbb tisztában lehetnének vele, mekkora pénzügyi keretből gazdálkodhatnak, tervezhetnek.

 

F. I.

 

(A Siófoki Hírek októberi számában megjelent cikk).