Dr. Ozorák Judit 2023.06.28. napján megküldött levelében a törvény által előírt hat hónapos felmondási idő betartása mellett felbontotta feladatellátási szerződését a kiliti városrészt érintő 5. számú háziorvosi praxishoz tartozó körzet háziorvosi ellátására vonatkozóan. Mindezek alapján a doktornő praxisjoga és feladatellátási kötelezettsége 2023. december 31. napjával megszűnik, 2024. január 1. napjával praxisjoga visszaszáll az önkormányzatra, amennyiben a doktornő nem tudja addig értékesíteni.
Tehát, 2024. január elsejétől az önkormányzatnak kötelessége a lakossági ellátás folyamatos biztosítása. Mivel nincs praxisjogos orvos – a doktornő a felmondási ideje alatt nem tudta értékesíteni praxisjogát- (legalább is a mai napig nem jelezte) így az ellátás egyelőre helyettesítéssel/tartós helyettesítéssel kerül megvalósításra.
Tekintettel arra, hogy a rendelés Dr. Ozorák Judit cégének tulajdonában álló helyiségben / ingatlanban került megvalósításra, az önkormányzatnak két lehetőséget kellett megvizsgálnia: a jelenlegi helyiség visszabérlése a tulajdonostól, vagy saját ingatlan kialakítása a feladatellátáshoz. A Boribo Kft., mint tulajdonos, felajánlotta a jelenlegi háziorvosi ellátási helyiség bérleti lehetőségét - álláspontunk szerint irreálisan magas áron - az önkormányzatnak a további ellátás biztosításhoz. Ezért megvizsgáltuk a városrészben rendelkezésünkre álló, és a feladatellátásnak megfeleltethető önkormányzati tulajdonú, saját ingatlanállományt, melyik alakítható át úgy saját beruházás keretében, hogy az a későbbiekben is orvosi rendelőként működhessen.
Az önkormányzati vagyonnal történő felelős gazdálkodás érdekében előzetes adatgyűjtést, felmérést végzett az önkormányzat, hogy minden szempontból megfelelő helyszínt találjon az ellátás további biztosításához és hosszú távon saját ingatlanban oldja meg ezt a kötelező feladatot.
Siófok Város Önkormányzata, az ellátandó feladatot – lakosság alapellátásának biztosítása-minden esetben igyekszik felelősségteljesen, az önkormányzati vagyon gondos kezelése mellett biztosítani, így a Dudás Károly Vendégház területén kerül kialakításra az új rendelő, az Asztalos utca 3. szám alatt. Az átalakításokkal kapcsolatos kiadások kalkulációja lezajlott, annak érdekében, hogy az 5. számú háziorvosi praxisban ellátott lakosság, ugyanazon település részen, egy megfelelő színvonalon kialakított és berendezett, önkormányzati tulajdonú ingatlanban vehesse igénybe az ellátást.
Az önkormányzat a háziorvosi praxis ellátáshoz szükséges egyéb személyi (pl. asszisztencia) kérdésekben nem illetékes, hisz a kötelező háziorvosi feladatellátási szerződés értelmében nem munkáltató.